Aku­punktiota Jyväs­kylässä

Fysiohieronta tekee akupunktiohoidot Jyväskylässä.

Akupunktiossa kehon akupunktiopisteisiin vaikutetaan neuloilla, , joka  aiheuttaa keskushermoston ansiosta kehossa endorfiinin erittymisen ja sillä pystytään vaikuttamaan kipuun. Akupunktiolla voidaan vähentää erilaisia kiputiloja mm. hermosärkyä, jäykkyyksiä, päänsärkyä ja paljon muita kehon vaivoja.

Akupunktio on fysioterapiassa hyvä kivun hoitomenetelmä, sillä voimme kipua vähentämällä vaikuttaa toimintakykyyn. Akupunktiota käytetään myös erillisenä hoitokeinona, mutta myös usein se on osa fysioterapiaa.

Akupunktion idea on käynnistää kehon oma paranemisprosessi, jossa akupunktio pisteinä on kehot meridiaanit, joka tarkoittaa hermopäätteiden aluetta. Nämä sijaitsevat päästä varpaisiin eli koko kehon alueella. Esim. jalkapohjien kautta hoidetaan usein täysin toisella puolla kehoa olevaa kiputilaa.

Akupunktio hoidossa käytetään usein lisäksi kehon triggerpisteitä, joita on ympäri kehoa kipupisteiden kipualueilla. Myös sähköllä näitä hoidetaan usein, tällöin kyseessä on Pens hoito eli sähköakupunktio. Akupunktion teho on hyvin vaihteleva, apu voi kestää tunneista useisiin vuosiin. Kaikille akupunktio ei anna apua. Tyypillinen hoitojakso on 1-5 kertaa. Usein apua saadaan jo parilla hoitokerralla.

Varaa aika täältä

Dry Needling

Dry Needlingissä kyse on länsimaisesta neulahoidosta,  jossa hoidetaan neuloilla lihaksia ja niiden kireitä alueita. Usein nämä ovat lihasten triggerpisteitä. Samoin kuin akupunktiossa kehossa käynnistyy paranemisprosessi.

Dry needlingissä voidaan neulaa liikkuttaa edestakaisin  kesken hoidon, jolloin dynaamisella liikkeellä saadaan aikaan lihasnykäyksiä. Tällä saadaan usein paikallinen kipu vähenemään ja heihastekipu häviää ja lihas palautuu normaaliin tilaan. Samoin tavoin kuin akupunktiossa pyritään vaikuttamaan neulaa stimuloimalla hermopäätteisiin kehossa.

Sähköakupunktio (PENS-hoito)

Sähköakupunktiossa neuloihin yhdistetään matalataajuinen sähkövirta, joka tehostaa hoidon vaikutusta. Erityisesti kroonisten kipujen hoidossa on saatu hyviä tuloksia. Sähköakupunktio on tehokas hoitomuoto mm. kaularangan ja lanneselän kiputiloissa

Varaa aika täältä